O Raporcie MANAGE
Raport MANAGE zapewnia dokładny i szczegółowy obraz tego, w jaki sposób
indywidualne kompetencje, cechy osobowości i motywacja mają wpływ na
funkcjonowanie na stanowisku kierowniczym. MANAGE opiera się na szeroko
zakrojonych badaniach naukowych nad charakterystyką funkcjonowania menedżerów.
Wyniki są prezentowane w 3 komplementarnych częściach. Tworzą one uzasadnioną
całość, która wizualizuje funkcjonowanie respondenta w szybki, efektywny i dogłębny
sposób oraz pozwala porównać wyniki z rzeczywistymi wymaganiami stanowiska
kierowniczego.
Struktura raportu
1. Profil kompetencji menedżerskich
Szczegółowe informacje na temat 5 ogólnych ról zarządzania, które składają się
łącznie z 15 kluczowych kompetencji w zakresie zarządzania.
Podejmowanie decyzji
Jak respondent podejmuje decyzje?
– Zdecydowanie
– Orientacja na rezultat
– Planowanie i organizacja
Przywództwo
Jak respondent zarządza ludźmi?
– Zarządzanie
– Delegowanie
– Motywowanie
Przystosowanie
Jaką zdolności adaptacji posiada
respondent?
– Zdolność adaptacji
– Stabilność emocjonalna
– Pewność siebie
Rozwiązywanie problemów
W jaki sposób respondent osiąga rozwiązania?
– Rozwiązywanie problemów
– Analiza
– Wytrwałość
Komunikacja
Jakrespondent komunikuje się?
– Empatia
– Komunikowanie
– Wpływ
2. Cechy osobowości
Przejrzysty obraz ogólnego stylu zarządzania, postawy oraz cech osobowości,
pogrupowanych w oparciu o model Wielkiej Piątki:
– Ekstrawersja
– Stabilność Emocjonalna
– Życzliwość
– Otwartość
– Sumienność
3. Motywatory i potrzeby
Profil motywacyjny składa się z 3 grup motywatorów i potrzeb, z których każda
obejmuje 3 czynniki:
Aktywność i wyzwania:
– Potrzeba wyzwań
– Potrzeba działania
– Rozwój osobisty
Współpraca
– Zespół i interakcja
– Wpływ
– Autonomia
Kariera i nagroda
– Awans i uznanie
– Prestiż i szacunek
– Ambicja
Powyższe grupy motywatorów odnoszą się do poziomu skupienia na konkretnej
czynności, wrażliwości, zainteresowań i celów menedżerów. W szczególności, to:
– Indywidualne motywacje i potrzeby menedżera.
– Oczekiwania dotyczące środowiska pracy i kontekstu.
– Sposób, w jaki menedżer motywuje innych.